nieuws

Assurantie tussenpersoon 3.0

Branche

Communicatie-adviseur Bas van de Haterd (zoon van een tussenpersoon) schrijft op Marketingfacts.nl een persoonlijk verhaal over de rol van het intermediair. Internet cuts out the middle man. Maar Van de Haterd gelooft dat er in verzekeringen nog altijd een rol is voor de tussenpersoon, mits…

Assurantie tussenpersoon 3.0

Van de Haterd is de de zoon van een assurantie-adviseur. Zijn vader runde de assurantiedochter met 10 medewerkers van een groot supermarktconcern. Dus hij erkent dat hij bevooroordeeld is.
Expliciet
Van de Haterd is nu in handen van Maarten Koster. Dit zinnetje van Koster gaf daarbij de doorslag: "Als ik geloof dat een bepaald product niet goed is voor de langetermijnbelangen van de cliënt zal ik dit niet regelen, zelfs als de cliënt hier expliciet opdracht voor geeft".
Het is het verhaal van de consument die valt voor de tussenpersoon die meedenkt.
De case
Van de Haterd  maakte voor zijn vakantie op Twitter een terloopse opmerking dat hij ging duiken. Binnen een minuut reageerde Koster met de opmerking dat hij even moest controleren of dat wel in zijn reisverzekering viel. En toen Koster toevallig zijn out-of-office zag: "Bas, je reisverzekering dekt maximaal 2 maanden, je gaat 10 weken, dus ik heb hem even omgezet naar een iets duurdere variant, kost je een paar euro per jaar, maar anders ben je niet verzekerd."
Waarde
Internet cuts out the middle man. Maar in Van de Haterds optiek heeft een goede adviseur nog steeds waarde, “want die denkt na over de details waar je zelf niet aan denkt. En daar heeft de klant geld voor over.”
Het hele verhaal staat hier.

Reageer op dit artikel