nieuws

Adviseur geeft voorkeur aan maatwerk DVD

Branche

Een meerderheid (64%) van de adviseurs die reageerde op de Marktmeter over standaard dienstverleningsdocumenten (DVD) versus DVD op maat zijn het erover eens: maatwerk is beter, ‘omdat dit het vergelijkingsproces van de klant ten goede komt’.

Adviseur geeft voorkeur aan maatwerk DVD

Deze uitslag is voor sommigen wellicht opmerkelijk, omdat ‘maatwerk vergelijken’ lijkt op het vergelijken van appels met peren.Toch geeft deze uitkomst een verhelderend inzicht in de omslag die gaande is: de meerderheid raakt er langzaam maar zeker van overtuigd dat een klant náást de standaard elementen ook de onderscheidende elementen makkelijk moeten kunnen zien en op waarde moet kunnen schatten. Juist hier kunnen adviseurs hun toegevoegde waarde laten zien.

‘Laat je meerwaarden zien’

Het opstellen van een DVD waarin dat onderscheidend vermogen goed naar voren komt, is een uitdaging. Het kost tijd en energie om je ‘meerwaarden’ als adviseur te formuleren en het vertrouwen van de klant te winnen. Femke de Jong-Struiksma besprak dat onlangs nog in haar column op de waardevanadvies.nl. Ook adviseur en MKB-coach Wilbert Schellens stak in zijn blog ‘strategische revolutie‘ niet onder stoelen of banken dat het lastig is om jezelf goed te positioneren, maar benadrukte tegelijkertijd dat het er nu wél echt tijd voor is.

Nieuwe Marktmeter

De dynamiek in de financiële wereld is groot, wat nieuwsgierig maakt naar wat adviseurs vinden van ontwikkelingen en tendensen. Daarom leggen we u weer een nieuwe stelling voor:

‘Een zorgverzekering is geen adviesproduct.’

Eens of oneens en waarom? Schroom niet en geef uw mening via onze Marktmeter.

Reageer op dit artikel