nieuws

InterBank vereenvoudigt dienstverlening aan tussenpersonen

Branche

InterBank voert vanaf september een aantal veranderingen door in de dienstverlening aan tussenpersonen. Naast een vereenvoudiging van de provisiestructuur en het productassortiment, voert de financieringsmaatschappij een tariefsverlaging door.

InterBank vereenvoudigt dienstverlening aan tussenpersonen

InterBank geeft aan tot de aanpassing van de dienstverlening te zijn gekomen omdat de huidige regelgeving én de AFM van bemiddelaars in de financiële dienstverlening vragen dat ze het klantbelang centraal stellen.
Vereenvoudigd
Ten tweede zijn consumenten – door internet – steeds beter geïnformeerd over producten, voorwaarden en prijzen. Dit heeft InterBank er naar eigen zeggen toe gebracht om vanaf 3 september een vereenvoudigd productassortiment aan te bieden, gecombineerd met een aangepaste provisiestructuur en een tariefsverlaging.
Twee provisielabels
Door het invoeren van een nieuwe provisiestructuur wordt het InterBank-assortiment via twee provisielabels aangeboden, in plaats van de huidige zes labels.
Henk Jan Meijer, manager Communicatie van InterBank: ‘Wij proberen onze tussenpersonen zo goed mogelijk van dienst te zijn, onder andere door een vereenvoudiging van onze provisiestructuur. De tussenpersoon bepaalt zelf welk label het beste past bij zijn klant.’
InterBank is een van de grootste financieringsondernemingen van Nederland en onderdeel van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V.

Reageer op dit artikel