nieuws

Verbond: ‘Meer oog voor bestaande klanten’

Branche

“Verzekeraars mogen wel wat meer oog hebben voor hun bestaande klanten”, zegt Verbondsdirecteur Richard Weurding in de komende editie van het relatiemagazine Verzekerd! Het Verbond nam voor dit nummer een consument als gasthoofdredacteur in de arm.

Verbond: ‘Meer oog voor bestaande klanten’

Amy Scholten, een bijna dertigjarige zzp’er, die samenwoont en een zoontje heeft, mocht fungeren als gasthoofdredacteur. Zij interviewde onder meer Verbondsdirecteur Richard Weurding en vroeg hem wat er eigenlijk met haar premie gebeurt en waarom zij nooit iets hoort van haar verzekeraar waar ze al bijna dertig jaar is verzekerd. Het ontlokte Weurding tot de uitspraak dat dat inderdaad een dilemma blijft voor de markt. “De strijd om de consument is heftig, maar het is een terecht punt dat je aansnijdt. Verzekeraars mogen wel wat meer oog hebben voor hun bestaande klanten.”
Amy nam ook deel aan een rondetafelgesprek, samen met Aukje de Vries (Tweede Kamerlid VVD) en Freek Wansink (algemeen directeur van Generali). Toen Freek Wansink haar vertelde over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, een van de vernieuwingsinitiatieven in de sector, nam ze geen blad voor de mond. “Waarom weet ik dat niet? Wanneer gaan jullie mij dat vertellen? Ik krijg toch ook een brief als jullie de premie verhogen?”
Weurding: “We gaan met VerzekeraarsVernieuwen een nieuwe fase in, waarin het vooral draait om het zichtbaar maken van de vernieuwing bij de klant. Daarvoor is het ontzettend belangrijk om die klant op te zoeken; te weten wat er speelt en leeft en wat de klant eigenlijk wil.”

Reageer op dit artikel