nieuws

Odin start crowdfunding voor ‘eigen geluid’

Branche

Geïnsprireerd door een recente oproep van Rien Eyzenga is stichting Odin een actie gestart ter financiering van mediacampagnes ‘om ons eigen geluid te laten horen’. Volgens Odin is er een hetze gaande in de landelijke media, die uitgesproken negatief zouden berichten over financieel advieskantoren, waardoor ook de publieke opinie negatief is.

Odin start crowdfunding voor ‘eigen geluid’

Odin wil hier iets aan doen en heeft nu een speciale webpagina geopend, waar collega’s uit de verzekeringsbranche kunnen aangeven via crowdfunding mee te willen investeren in landelijke campagnes voor onafhankelijk financieel advies. Die campagnes zouden gevoerd moeten worden door een nieuw op te richten stichting Profi (Promotie en Reclame Onafhankelijk Financieel Intermediairs).
Naast het toezeggen van een bijdrage van € 50 per campagne (twee campagnes per jaar), kunnen geïnteresseerden ook aangeven wie zo’n stichting moet opzetten en wie in het bestuur moet zitten. Bij voldoende belangstelling zal Odin de meest genomineerde bestuurders aanschrijven. Als stichting Profi het levenslicht ziet, worden alle binnengekomen toezeggingen doorgestuurd naar de nieuwe stichting. In de nieuwsbrief van Odin kunnen lezers volgen hoe dit project zich verder ontwikkelt.

Reageer op dit artikel