nieuws

Aegon ziet geen reden om geschatte uitkeringslast Koersplan aan te passen

Branche

Aegon gaf op 19 juni in Londen een toelichting op de voortgang van de eerder aangekondigde strategische veranderingen. Op de conferentie voor analisten en beleggers in Londen beschreef Marco Keim de Nederlandse markt. De koers blijft ongewijzigd als het gaat om de transitie van een product- naar klantgericht bedrijf. Ook ongewijzigd blijft de geschatte schadelast van het Koersplan-debacle.

Aegon ziet geen reden om geschatte uitkeringslast Koersplan aan te passen

Het merendeel van de investeringen die op dit moment door Aegon worden gedaan, zijn gericht op het verbeteren van de klantervaring. Om een klantgericht bedrijf te worden, moet Aegon volgens Keim de klant centraal stellen in de organisatie, onafhankelijk van het product of het distributiekanaal. De verzekeraar wil ook meer te weten komen over zijn klanten zodat een meer passend productaanbod gedaan kan worden. Tegelijkertijd moeten de serviceniveaus omhoog. Aegon blijft investeren in innovaties die het moderne zaken doen een impuls geven. Als succesvolle voorbeelden noemt Keim in Londen de initiatieven Knab, Eye-Open, Onna Onna en het recent geïntroduceerde Kroodle.
Koersplan
Keim gaf de aanwezige analisten ook nog een korte toelichting op de recente ontwikkelingen in het Koersplan-debacle. Aegon houdt qua uitkeringslast vast aan haar eerdere schatting van € 150 miljoen (na belastingen), ook in het geval de huidige uitspraak wordt uitgebreid tot de gehele Koersplan-portefeuille.

Reageer op dit artikel