nieuws

Verbond werkt mee aan visie op online winkelen

Branche

Het Verbond van Verzekeraars zal samen met Thuiswinkel.org en zeven ondernemersverenigingen uit verschillende sectoren in juni van start gaan met het onderzoeksprogramma Shopping 2020. De samenwerkende brancheorganisaties willen een antwoord op de vraag hoe de consument in het jaar 2020 online winkelt als het gaat om producten en diensten. Het doel is om ondernemers handvatten te geven om met veranderend consumentengedrag om te gaan en nieuwe technieken in de bestaande bedrijfsprocessen te incorporeren.

Verbond werkt mee aan visie op online winkelen

De start van Shopping2020 vindt plaats tijdens het congres ‘Shopping Tomorrow’ op 13 juni op Nyenrode Business Universiteit en staat open voor deelnemers aan en geïnteresseerden in het onderzoeksproject. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd in het vroege voorjaar van 2014 tijdens het slotcongres ‘Shopping Together’.
Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org en voorzitter van de commissie van aanbeveling van Shopping2020, is van mening dat de kracht van het onderzoeksproject zit in de samenwerking tussen de branches en bedrijven, omdat de ontwikkelingen op het gebied van het online verkopen van producten en diensten boven de individuele branches uitstijgen. Volgens voorzitter Bernard Wientjes (VNO-NCW) vraagt het huidige economische klimaat en de online toekomst veel van ondernemers: “Van dit ambitieuze programma verwacht ik dan ook praktische handvatten voor ondernemers, actieplannen vanuit de branches en beleidssuggesties ten behoeve van de politiek.”

Reageer op dit artikel