nieuws

Brand New Day stopt met accountmanagement

Branche

Brand New Day heeft niet langer twee accountmanagers op de weg om het intermediair te bezoeken. De aanbieder van vermogensopbouwproducten is afgestapt van de buitendienst omdat tussenpersonen op andere manieren effectiever ondersteund zouden kunnen worden.

Brand New Day stopt met accountmanagement

“Gerichte ondersteuning van het intermediair kan ook prima online”, vertelt Paul Rijns, directeur Intermediair bij Brand New Day. “Bijvoorbeeld door mensen in onze binnendienst via schermdeling mee te laten kijken. Daarnaast blijven we persoonlijke gesprekken voeren met onze adviseurs tijdens gesprekken in het land en door middel van webinars.”
Het draait in de ondersteuning van het intermediair volgens Rijns veel minder om het product. “De voorwaarden van een product kan een tussenpersoon tegenwoordig prima zelf opzoeken en met elkaar vergelijken. Vroeger was je als accountmanager wat dat betreft een troubleshooter. Als je bij een kantoor langsging, lag de stapel met polissen waaraan nog iets moest gebeuren al klaar.”
Het intermediair is in de beleving van Rijns nu ook kritischer op de ondersteuning vanuit de aanbieders. “Niet alleen adviseurs zullen hun toegevoegde waarde moeten laten zien aan consumenten, aanbieders moeten dat op hun beurt richting het intermediair. Tussenpersonen willen weten wat ze met je producten kunnen. Daarvoor blijven wij hen ook zeker opzoeken, of dat nu online is, via een workshop of een webinar. Ook vindt een adviseur het nu vooral belangrijk om te weten hoe makkelijk hij een polis kan afsluiten of mutaties kan doorvoeren. De aantrekkingskracht van de overlijdensrisicoverzekering die wij onlangs introduceerden, is niet alleen dat deze goedkoop is, maar dat de tussenpersoon hem binnen 10 minuten online kan afsluiten.”

Reageer op dit artikel