nieuws

ZIP wil markt dwingen tot actie

Branche

Ondernemersplatform ZIP wil onder meer de verzekeringsbranche dwingen richting een aanbod dat meer aansluit bij zelfstandig ondernemers. Met de stellingname ‘Wij pikken het niet langer’ is het platform van Joep van der Schoot en Patrick Terranea officieel gelanceerd. Het initiatief biedt in samenwerking met partijen als Intrasurance en Ecurion “eerlijke en voordelige” producten en diensten voor financiële dienstverleners.

ZIP wil markt dwingen tot actie

Nederland telt zo’n 1,2 mln zelfstandigen. Een groot deel van deze groep loopt volgens de initiatiefnemers van ZIP onverzekerd rond door “te hoge premies en te dure adviseurs.” Van der Schoot: “We willen de markt dwingen om actie te ondernemen. We zien te vaak dat zelfstandig ondernemers als melkkoe worden gebruikt door een niet-aansluitend aanbod.”  Terranea: “We willen geen dure tussenschakels meer, maar alleen eerlijk en voordelig maatwerk voor zelstandig ondernemers. De diensten en provisieloze producten die ZIP via haar platform aanbiedt, krijgen een kwaliteitskeurmerk op basis van de mate waarin ze voor de ondernemer risico’s verminderen, kosten verlagen en tijd besparen. “Krijgen we klachten, spreken wij de aanbieder daarop aan. Gaan ze niet mee in onze wensen, verwijderen wij ze uit ons aanbod”, aldus Van der Schoot. 

Reageer op dit artikel