nieuws

Gebruik zorgvergelijkingstool vergroot waarde van advies

Branche

Een ruime meerderheid van intermediairs (91%) is ervan overtuigd dat het gebruik van een zorgvergelijkingstool hun advies ten goede komt. Dat is de eindstand van de peiling die afgelopen week op de site De waarde van advies en op AMweb stond.

Gebruik zorgvergelijkingstool vergroot waarde van advies

Adviseurs hebben de peiling ook op hun eigen site gezet om zo te onderzoeken hoe hun klanten dit zien. Daaruit komt naar voren dat twee derde van de klanten (67%) ook van mening is dat de kwaliteit van het advies verbetert wanneer een adviseur gebruik maakt van een vergelijkingstool.

 

Het spoor bijster

De zorgmarkt wordt steeds complexer. Verzekeraars worden selectiever in wat ze wel en wat ze niet vergoeden. Bovendien veranderen de vergoedingen uit de basisverzekering jaarlijks. Uit onderzoek blijkt dat veel Nederlanders het spoor bijster zijn. Verzekeringssite.nl maakte onlangs bekend dat veel verzekerden een verkeerd beeld hebben van wat wel en wat niet wordt vergoed.

 

Samen de juiste keuze maken

“Mensen zijn bewust met hun keuze bezig. Maar vanwege de beperkte kennis over zorgverzekeringsproducten en de vele ontwikkelingen in de markt kan het maken van een keuze via een site nooit tippen aan de waarde van persoonlijk advies op maat.” Aan het woord is Piet Zee. Hij is Senior Marktmanager Zorg bij Avéro Achmea. “Online vergelijkingstools raken steeds meer in zwang. Intermediairs die een vergelijkingstool gebruiken om zorgverzekeraars naast elkaar te zetten, overzien het aanbod beter. Omdat zij zicht hebben op de wensen van de klant, kunnen zij de klant beter helpen om de juiste keuzes te kunnen maken. Beter dan consumenten zijn ze in staat om de uitkomsten te duiden, zeker als ze de ontwikkelingen goed bij blijven houden.”

Praat mee

Hoe vaak wordt u benaderd door zakelijke en particulieren klanten die hulp nodig hebben bij het kiezen van een goede zorgverzekering? Maakt u bij uw advies gebruik van een zorg vergelijkingstool? Waarom wel of waarom niet? En wat betekent dit voor de waarde van uw advies?

Reageer op dit artikel