nieuws

ASR introduceert geruisloos nieuw logo

Branche

Tegen de achtergrond van de naamswijziging op het shirt van Feyenoord was het nog maar weinigen opgevallen, maar ASR heeft sinds vorig weekend ook een nieuw logo. Het voornamelijk paars-witte logo is ingeruild voor een zwart-witte variant met de tekst ‘a.s.r. de nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen’.

Zondag speelde Feyenoord voor het eerst niet langer met ASR als sponsornaam op het shirt maar met een logo van Diergaarde Blijdorp. Het was een geste van verzekeraar die met het weggeven van alle reclamepodia rondom Feyenoord voor de rest van het seizoen de noodlijdende Rotterdamse dierentuin een helpende hand wil toesteken. Sowieso komt er in de zomer een einde aan de 22-jarige sponsorband tussen ASR en Feyenoord. De campagne rondom Blijdorp markeert ook de overgang naar een nieuw marketingbeleid waarin de koers meer wordt verlegd naar praktische hulp aan maatschappelijke doelen. In de bijbehorende televisiespot, waarin oud-international Giovanni van Bronckhorst de hoofdrol speelt, is het nieuwe logo pas op het laatste moment te zien. Een bewuste keuze zo vertelt ASR-woordvoerder Daan Wentholt. “Het logo geeft samen met deze campagne onze nieuwe positionering weer, die staat voor sober, zonder verspilling, geen borstklopperij. Wij zijn er om mensen te helpen. Dit nieuwe logo geeft aan die gedachte beter invulling dan het vorige logo.”

Reageer op dit artikel