nieuws

Verzekeraar kan online klant met moeite bijhouden

Branche

Verzekeraars zijn dit jaar een inhaalrace begonnen op de social media platforms. Uit de Social Media Insurance Monitor blijkt dat 23% van de verzekeraars actiever is geworden op dit gebied. De onderzoekscijfers worden echter gunstig opgeschroefd door een kleine groep voorlopers.

Verzekeraar kan online klant met moeite bijhouden

Interpolis scoorde het hoogst in de ranking. Met slechts één punt verschil gevolgd door Aegon en Ohra die ex aequo eindigden. Deze top drie was op alle platforms die werden onderzocht, Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube, het meest actief. De online ontwikkelingen gaan echter snel. De verschuiving van internet naar mobiel internet gaat sneller dan verwacht. Slechts 20% van de verzekeraars beschikt over een mobiele website. Volgens het onderzoek hebben 8,7 miljoen Nederlanders een smartphone, 2,8 miljoen een tablet en wordt er tweemaal zoveel tijd uitgetrokken voor de mobiel dan de pc. Een ander punt van aandacht is webcare. Daar wordt nog veel te weinig mee gedaan online. De Social Media Insurance Monitor is een initiatief van ITDS.

Reageer op dit artikel