nieuws

Consument behoeft meer voorlichting over provisieverbod

Branche

De sleutel tot succes na 1 januari 2013 ligt bij de consument. Dat concluderen de deelnemers aan de rondetafelbijeenkomst die de AFM in oktober organiseerde over het provisieverbod. Tegelijkertijd constateren de financieel dienstverleners en consultants die aanschoven dat veel consumenten nog niet zijn doordrongen van de gevolgen voor het verdienmodel van adviseur en dat het advieskanaal zoekt naar manieren om de consument voor te lichten.

Consument behoeft meer voorlichting over provisieverbod

In haar nieuwsbrief haalt de AFM voorbeelden aan hoe het intermediair consumenten zou kunnen voorlichten, bijvoorbeeld in blogvorm of op een aparte pagina op de eigen website. Ook zet de toezichthouder enkele tips op een rij die tot nu toe naar voren zjjn gebracht op de LinkedIn-groep AFM Marktdiscussies. “Geef uw klanten uitleg over uw werkwijze voor en na 1 januari 2013 via een nieuwsbrief”, was de tip van een deelnemer aan de groep. Een andere branchegenoot: “Nadenken over het versterken van uw relatie met de klant en uw passie voor het vak laten zien. Verbind u met de klant, dan is de klant ook bereid om de rekening voor advies te betalen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.