nieuws

Adfiz: ‘Protesteren heeft altijd zin’

Branche

Nu aanbieders steeds meer de weg van de directe verkoop opgaan, laat brancheorganisatie Adfiz in scherpe bewoordingen haar tanden zien. Van een verlaat najaarsoffensief is echter geen sprake volgens woordvoerder Joerie van Looij. “Als het klantbelang in het geding is, laten wij altijd onze tanden zien.”

Adfiz: ‘Protesteren heeft altijd zin’

In de afgelopen weken had Adfiz het al drie keer aan de stok met evenzoveel aanbieders. Delta Lloyd, Zwiterleven en Rabobank konden rekenen op de toorn van de intermediairorganisatie: de eerst twee omdat ze in meer of mindere mate initiatieven ontplooien om via het directe kanaal respectievelijk schade- en pensioenverzekeringen aan te bieden. Rabobank was de gebeten hond omdat het per 17 december met nieuwe adviestarieven voor hypotheken komt en daarbij een ‘no cure, no pay’-voorwaarde hanteert. Dat is tegen het zere been van Adfiz, net als de hoogte van de tarieven (vanaf € 850 voor starters die zelf het voorwerk doen) die Rabo gaat hanteren.
“Ik heb totaal geen moeite met concurrentie”, benadrukt Van Looij. “Tenminste, zolang het eerlijke concurrentie is die de marktwerking niet verstoort.” Ondanks de ongelijke krachtsverhoudingen heeft het protest volgens de woordvoerder wel degelijk zin. “Het heeft altijd zin om in de markt transparant te maken welke partijen anders acteren maar daarbij naar onze mening de klant benadelen.”
Morgen in AM 19 meer over dit onderwerp

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.