nieuws

‘Advies beter door goede klantrelatie’

Branche

Bijna tweederde van de financieel adviseurs vindt dat een goede klantrelatie kan zorgen voor een hogere advieskwaliteit. Dit blijkt uit onderzoek van MetrixLab en GfK in opdracht van Avéro Achmea. De adviseurs zien het zichtbaar maken van hun toegevoegde waarde en het meegaan met de veranderende wensen van de klant als de twee grootste uitdagingen voor het intermediair.

‘Advies beter door goede klantrelatie’

Om voor financieel adviseurs inzichtelijk te maken waar kansen liggen hebben de onderzoekers 950 adviseurs en klanten gevraagd naar hun visie. Meer dan de helft van de adviseurs ziet de toekomst zonnig tegemoet. Driekwart van de intermediairs geeft aan dat zij de meerwaarde van het advies aan hun klanten duidelijk weten te maken, wat wordt bevestigd door 60% van de ondervraagde consumenten. Bij zakelijke klanten vindt slechts 25% van de klanten dat de adviseur zijn meerwaarde duidelijk maakt. Om de inzichten te delen en een dialoog aan te gaan introduceert heeft de verzekeraar de website www.dewaardevanadvies.nl in het leven geroepen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.