blog

Even chatten met Centraal Beheer

Branche 1534

Wist je dat je ons niet alleen kunt bellen, appen en whatsappen, maar dat we 24/7 ook via onze geautomatiseerde chat op onze website bereikbaar zijn? En dat naar volle tevredenheid van vele klanten die dit al hebben ontdekt?

Even chatten met Centraal Beheer

Sinds 2015 kan je met Centraal Beheer chatten via de geautomatiseerde chat. Als klant kun je online een conversatie aangaan met de geautomatiseerde chat om je schade te melden, je bankrekeningnummer te wijzigen, je verzekering op te zeggen of te wijzigen.

Live chat

Omdat de automatische chat nog niet alle klantvragen kan beantwoorden, hebben we in 2016 live chat toegevoegd. Heb je vragen over bijvoorbeeld lijfrente en sparen, dan kom je in veel gevallen direct bij de live chat uit. Op deze wijze beantwoorden we de klantvraag in het kanaal waar de klant voor kiest.

Even wat feitjes

De geautomatiseerde chat beantwoordde vorig jaar circa 250.000 klantvragen. Hierdoor heeft Centraal Beheer 40 procent minder klantvragen via e-mail ontvangen. De NPS van alle chat flows is gemiddeld +26.

We gaan verder

Binnenkort gaan we live chat toevoegen in de auto sales funnel, zodat we de klantvragen die de klant op dat moment heeft, kunnen beantwoorden. De klant kan vervolgens zelf verder met het online afsluiten van zijn autoverzekering. Op deze manier kan de klant blijven in het kanaal van zijn keuze. Ook gaan we de geautomatiseerde chat slimmer en persoonlijker maken en koppelen aan de gegevens van de klant, zodat we weten wie je bent en hoe je verzekerd bent.

Auteur: Annemiek Bakker, expert Digital Change en product owner Chat bij Centraal Beheer.

Dit is een partnerbijdrage van Avéro Achmea. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Avéro Achmea.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.