blog

Hoe toekomstbestendig ben jij?

Branche 871

Adviseurs hebben hun vak en rol de laatste jaren flink zien veranderen door digitale ontwikkelingen, maatschappelijke veranderingen en nieuwe  wet- en regelgeving. Het dwingt ze om concreet uit te spreken wat ze voor de klant willen betekenen. Maar hoe pak je dat aan? ‘Want in schades afhandelen gaan we best lekker’.

Hoe toekomstbestendig ben jij?

Voor duurzaam succes in de toekomst is meer nodig dan vandaag successen boeken. Weten welke kant je op wil bijvoorbeeld, waarbij jouw medewerkers vierkant achter de koers staan die jij wil varen. Dat klinkt eenvoudig, maar dat is het niet. Want hoe formuleer je precies wat je bent of wil zijn, nu maar ook over 5 jaar, als er ongetwijfeld weer allerlei nieuwe ontwikkelingen gaande zijn? Hoe zorg je ervoor dat je medewerkers allemaal meedoen? En is dat nou wel zo nodig, dat je hele team daarbij betrokken is?

Medewerkers die meedoen, zijn onmisbaar
Richting bepalen doe je júist samen met je medewerkers. Jouw kantoor wordt gevormd door hen. Als zij de gelegenheid krijgen mee te praten over welke kant je op wil, prikkel je hun betrokkenheid en kunnen ze collectief bijdragen aan je ambities. Het geeft ze bovendien de inspiratie om persoonlijk te groeien. En daar zijn je bedrijf én je klanten natuurlijk bij geholpen.

Heb je alles in huis voor duurzaam succes?
Bij Voorzie helpen we organisaties bij het bepalen van hun richting. Dit zijn geen hoog-over sessies, want alles draait om de dagelijkse praktijk. Dus ben je goed in wat je momenteel allemaal doet en is dat de weg die je wil blijven volgen? Vooral doen. De kunst is dan om te bepalen of je voor duurzaam succes de juiste mensen en middelen in huis hebt. We helpen je in strategische sessies een businessmodel te ontwikkelen waarmee je met jouw eigen organisatie vooruit kunt.

Identiteit als startpunt van alle gedrag
We staan in deze sessies nadrukkelijk stil bij de identiteit van een kantoor. Daar kun je niet omheen. Je identiteit wordt gevormd door je kernwaarden, en die zijn het startpunt van alle gedrag. Ze bepalen hoe je dingen doet en achterlaat. Dat vraagt wel van jou om je kwetsbaar op te stellen, want hier raak je de zachte kant van ‘ondernemen’. Misschien past het huidige gedrag (nog) niet bij wat je in de toekomst wil betekenen voor je klanten. Om gedrag te veranderen en te verankeren in een organisatie, is ‘leiderschap’ belangrijk. En ook daarvoor doen we je concrete tips aan de hand. Het leidt tot een sterke en zelfbewuste organisatie met een duidelijk profiel, dat zich manifesteert tot in de haarvaten van je onderneming. Dat lijkt mij een uitstekende basis voor groei.

Auteur: Gerard Rooks

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.