blog

De állesomvattende poliskluis?

Branche 617

In AM Signalen zojuist gelezen: De verzekeraars die zich tot nu toe hebben ingeschreven voor Mijnverzekeringenopeenrij.nl vertegenwoordigen al 80 procent van de Nederlandse particuliere markt. Hiermee is de website volgens initiatiefnemer het Verbond van Verzekeraars hard op weg om alle verzekeringen aan te sluiten voordat deze gelanceerd wordt voor consumenten.

De állesomvattende poliskluis?

Na jaren van voorbereiding is er een site uitgedokterd waarop consumenten al hun verzekeringen kunnen inzien. De ambitie van Mijnverzekeringenopeenrij.nl is om de consument in 2017 één online overzicht te bieden met al zijn verzekeringen.

Concrete wens van consument
Een pc, tablet of smartphone en een internetverbinding en vervolgens inloggen op www.mijnverzekeringenopeenrij.nl. Hiermee speelt het Verbond in op de concrete wens van de consument om al zijn verzekeringen op één plek te kunnen inzien en word een volgende stap in de digitalisering binnen de verzekeringssector gezet.

En de gevolgen voor de Financieel Adviseur?
Dus ook úw klant beschikt dadelijk over zijn állesomvattende poliskluis op Mijnverzekeringenopeenrij.nl. Wat moet hij dan nog met de www.digitale-polismap.nl van Unit 4 of met de www.polismap.nl van Voogd, of met bijvoorbeeld de polismap van de NH van 1816, of de Mijn Polismap van het Assuradeuren Gilde…………..en al die andere polismappen, – kluizen en andersoortige opbergplaatsen?

En wat te denken over de opmerking van het Verbond dat “de introductie van deze poliskluis een vólgende stap is in de digitalisering binnen onze branche.” Wat houdt dan de hierna volgende stap in? Een uitbreiding van de mogelijkheden van de poliskluis? Met wát en van wié?

Kansen voor de financieel adviseur?
Het online portaal voldoet aan strenge veiligheidsnormen. De consument bepaalt zelf óf, en zo ja, welk overzicht hij in het portaal wil zien en wat hij wil delen met anderen zoals u als zijn adviseur.

Dat uw klant dadelijk op één plek een overzicht heeft van al zijn verzekeringen is fijn. Maar overzicht is nog geen inzicht. Inzicht vergt kennis van zaken en dat hebben de meeste consumenten niet. Adviseurs wél! U raadt natuurlijk al welke kant deze discussie op gaat…..??

Als adviseur doet u er goed aan om deze poliskluis periodiek onder de aandacht te brengen van uw klant. Hem te helpen met het inrichten ervan en hem bij te staan bij zijn hulpvragen. Deze poliskluis biedt ook úw kantoor kansen.

Zorg in ieder geval voor een link op uw website naar www.mijnverzekeringenopeenrij.nl. En maakt uw kantoor al gebruik van een mobile App, zorg er dan voor dat in de App een link wordt geplaatst naar www.mijnverzekeringenopeenrij.nl.

Bronnen: AM Signalen, Mijnverzekeringenopeenrij.nl

Auteur: Arjen Oeben Holla
Marketing & Webdiensten Financieel Intermediair | YORON | ASSU

Reageer op dit artikel