artikel

Offline klanten? In 3 stappen zijn uw klanten online

Branche 921

Een zorgnota declareren of een adreswijziging doorgeven? Verzekeraars bieden hiervoor steeds meer selfservice portalen aan. Goed voor de klantrelatie en het besparen van kosten. Echter, 70% van de klanten zijn nog steeds offline en kiezen dus voor de (dure) telefoon. Hoe krijgen verzekeraars hun klanten online? Onegini legt het in 3 stappen uit.

Offline klanten? In 3 stappen zijn uw klanten online

– Artikel aangeleverd door Onegini – 

Consumenten worden steeds mondiger, zelfstandiger en verwachten 24/7 support om hun zaken makkelijk te regelen. Banken concurreren tegenwoordig nauwelijks meer op kenmerken van de betaalrekening of hypotheek. De concurrentie zit ’m in de meest intuïtieve en gebruikersvriendelijke digitale service, de mooiste app.

Waarom? Investeringen in digitale service(s) worden alleen terugverdiend als klanten deze digitale diensten ook daadwerkelijk gebruiken. Een klant in staat stellen om via selfservice een zorgnota te declareren levert al snel 10 tot 15 euro kostenvoordelen op. En in z’n algemeenheid geldt: des te meer (waardevolle) digitale interacties je met de klant hebt, des te loyaler de klant is. Onegini helpt met het onboarden van uw klanten in de volgende stappen:

Stap 1: Het activeren van offline klanten

Intermediaire verzekeraars hebben als doel om hun miljoenen klanten online te activeren en identificatie is hierin de uitdaging. Veel verzekeraars worstelen nog steeds met brieven, moeilijke & lastige activatiecodes en extra security vragen met lage conversiepercentages en hoge kosten als gevolg. Onegini versoepelt dit proces out-of-the-box. Gebruik onze iDIN integratie, paspoortscan of experimenteer met QR-codes en de app! Lagere kosten en hoge conversiecijfers zijn gegarandeerd!

Stap 2: Het verschaffen van eenvoudige & omni-channel toegang

Een tweede belangrijke stap is de toegang. De beste inlog voor alle functionaliteiten vereist een gelaagdheid zodat de drempel bij de deur zo eenvoudig mogelijk is. Univé, recent door KPMG uitgeroepen tot verzekeraar met de beste klantervaring, maakt gebruik van Onegini’s software voor registratie en login, voor zowel web als mobiel.

En wat gebeurt er na de inlog? Onze klant VGZ maakt van nota’s declareren een feestje. Geen moeilijke inlog en niet lang wachten op je geld. Onegini maakt inloggen via pincode, biometrics of mobile login veilig en snel!

Stap 3: Het managen van je account

Je klanten zijn online en gebruiken hun account. Heel goed! De laatste stap is het managen van je klant. Toegang geven, rechten uitdelen en inzicht. Onegini heeft een Delegated User Management oplossing zodat niet alleen uw consumenten eenvoudig te managen zijn. Het systeem is er ook voor verzekeraars en agenten, zodat rollen en rechten van intermediaire bedrijven volgens de WFT geadministreerd worden en support calls overbodig zijn.

Interesse in een demo? Plan deze binnen 2 minuten in!

Onegini is opgericht in 2011 en bedient nu meer dan 200 labels, 45 miljoen klanten en is actief in 17 landen.  Tot onze klanten behoren sterke Nederlandse merken zoals Aegon, VGZ, Unive, NN, Van Lanschot, Coolblue en de NS.
Het bedrijf richt zich in het bijzonder op de verzekeringsmarkt. Met features als Delegated User Management, Customer Onboarding & iDIN, krijgen wij uw klanten samen online. En met het ‘banking grade” mobiele security platform zorgen wij voor een solide, veilige mobiele basis.

 

Reageer op dit artikel