Eveline Ruinaard

is voorzitter van de geschillencommissie van Kifid

Ook bij een klacht hoort een optimale klantreis

Ook bij een klacht hoort een optimale klantreis

De ideale klantreis kan hét verschil maken. De focus lijkt echter vaak gericht op de beginfase van de klantrelatie en minder op wat erna komt. Hoe verloopt de...

Klant is tevreden én Kifid maakt impact

Klant is tevreden én Kifid maakt impact

Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over de dienstverlening door Kifid. U geeft Kifid gemiddeld een 7,4; ruim de helft van de financiële...

Nieuw elan voor financiële APK

Nieuw elan voor financiële APK

Het aantal mensen met geldzorgen neemt toe. Volgens de BKR-monitor is het aantal jongeren dat met betalingsachterstanden te maken heeft de afgelopen jaren fors...

De impact van Europese consumentenbescherming

De impact van Europese consumentenbescherming

De Nederlandse rechter past, zoals bij velen bekend, regels van het Europese consumentenrecht ook toe als de consument hier niet om vraagt. De zogenoemde ambtshalve...

Kifid handhaaft gebruikelijke zorgvuldigheidstoets

Kifid handhaaft gebruikelijke zorgvuldigheidstoets

Kifid kan de juridische toets breder opvatten door standaard te toetsen of een klant zorgvuldig is behandeld. Kortgezegd is dat de aanbeveling van SEO economisch...

Verstrek uw voorwaarden op een duurzame drager

Verstrek uw voorwaarden op een duurzame drager

Er zijn nog lessen te leren als het gaat over 'het op juiste wijze verstrekken van voorwaarden'. Bij het sluiten van een verzekering moet de verzekeraar de...

Spanning tussen dienstverlening aan klant en witwasbestrijding

Spanning tussen dienstverlening aan klant en witwasbestrijding

Het klantenonderzoek van financiële dienstverleners leidt tot vragen en zorgen van consumenten.

Financieel dienstverleners geven Kifid dikke voldoende

Financieel dienstverleners geven Kifid dikke voldoende

Eind 2022 heeft MarketResponse de klanttevredenheid van Kifid onderzocht bij aangesloten financiële dienstverleners. Het resultaat: een gemiddelde waardering van...

Specifieke omstandigheden in een BKR-klacht maken het verschil

Specifieke omstandigheden in een BKR-klacht maken het verschil

Het aantal mensen met betalingsproblemen is afgenomen tot ruim 538.000 volgens de Kredietbarometer van Stichting BKR. De meesten krijgen weer grip op hun financiën...

Met een schone lei alleen ben je er nog niet

Met een schone lei alleen ben je er nog niet

Deze zomer verscheen het advies 'Van schuld naar schone lei' van de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving. Een advies dat gaat over preventie en nazorg. Juist...