nieuws

PPI Brand New Day voor het eerst in de plus

Archief 3469

De PPI van Brand New Day, de dochteronderneming waarin collectief pensioen voor bedrijven wordt aangeboden, draait winst. Vorige maand waren de opbrengsten voor het eerst hoger dan de kosten.  Nu de PPI onder aan de streep zwarte cijfers schrijft, draaien alle dochterondernemingen van Brand New Day met winst.

PPI Brand New Day voor het eerst in de plus

De positieve cijfers komen eerder dan Brand New Day zelf had verwacht. Jan Willem Hoitsma, directeur PPI Brand New Day:  “Winst is overigens een groot woord… tientjeswerk, geen big deal en zeker geen champagne, want dan schieten we weer in het rood. Dus, is dat nieuws, dat wij winst draaien? Ja, beslist. Want PPI’s zijn relatief nieuw in de pensioenmarkt. En de PPI van Brand New Day is, voor zover ik het kan overzien, de eerste PPI die winstgevend is. Daarmee bewijzen we dat de PPI bestaansrecht heeft in de pensioenmarkt. Ondanks de lage marges. Want de concurrentie tussen PPI’s is heftig. Er wordt geknokt om klanten en dat merken klanten in de kosten. Onze totale omzet is € 62 per deelnemer per jaar. Dat is niet veel, want daar moeten álle kosten nog vanaf: beleggingskosten, ICT, personeel, etc.”

Over heel 2016 verwacht de PPI van Brand New Day ook met winst af te sluiten. De PPI werd opgericht in het voorjaar van 2012 en had aan het eind van dat jaar 200 bedrijven in de boeken, op dit moment meer dan 2.000. Voor 48.000 deelnemers wordt ruim € 250 miljoen belegd.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.