nieuws

Groeiend vertrouwen in Google als verzekeringskanaal

Archief 2904

Een op de vijf Europese consumenten zou op dit moment al een verzekering afsluiten of bancaire producten afnemen via sites als Google, Facebook en Amazon. Dit blijkt uit een onderzoek van computerfabrikant Fujitsu onder 7.000 consumenten.

Groeiend vertrouwen in Google als verzekeringskanaal

Een derde van deelnemers aan het onderzoek dreigt zijn aanbieder te verlaten als deze geen moderne technologische oplossingen biedt. Het bevestigt volgens Fujitsu de trend dat de veranderende behoeften onder consumenten de innovatie in de financiële sector aanwakkeren. Vorig jaar lanceerde Google al een prijsvergelijkingssite voor autoverzekeringen in thuisstaat California. Amazon biedt verzekeraars ruimte om op haar site polissen te verkopen.

Ondanks de uitkomsten van het onderzoek ziet Fujitsu nog voldoende ruimte voor de traditionele kanalen. “Digitaal betekent voor consumenten dat ze kunnen communiceren met hun bank, verzekeraar en winkel op welke manier ze dat maar willen. De aanbieders die hun backoffice moderniseren en alle kanalen weten te integreren zijn de succesvolle banken en verzekeraars van de toekomst.”

De computerfabrikant ziet ook kansen voor banken en verzekeraars die branchevreemde producten aanbieden. Een derde van de consumenten zou zaken als energie en breedband internet via hen willen regelen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.