nieuws

CRM Partners: ‘Leg focus op klantbehoefte’

Archief 1325

Technologische ontwikkelingen zorgen voor voortdurende veranderingen in de verzekeringsmarkt. Disruptie is het credo en om naast alle start-ups voort te blijven bestaan, is het voor traditionele verzekeraars cruciaal om te investeren in een goede klantrelatie, die zowel sterk is op persoonlijk gebied als op digitaal vlak. Dit stelt CRM Partners, Customer Engagement-specialist in de financiële sector, in de whitepaper ‘Het DNA van klantgerichte disruptors’.

CRM Partners: ‘Leg focus op klantbehoefte’

Met een investering in Customer Engagement kunnen verzekeraars een betekenisvolle en persoonlijke relatie opbouwen waardoor tevreden klanten, betrokken klanten worden die loyaal zijn en optreden als ambassadeur van de organisatie, zo ment CRM Partners. In de whitepaper worden een aantal best practices van succesvolle disruptors uiteengezet en krijgen verzekeraars handvatten aangereikt over hoe zij Customer Engagement goed kunnen vormgeven binnen de organisatie. Zo stelt CRM Partners dat met de komst van alle nieuwe digitale mogelijkheden, verzekeraars nu beter dan ooit invulling kunnen geven aan de wensen en eisen van iedere individuele klant. “Met alleen goed werkende techniek ben je er nog niet. Juist door alle technische mogelijkheden te combineren met een sterke menselijke touch, kunnen verzekeraars het tij keren en zorgen voor blije klanten”, aldus de whitepaper.

Fanbase
Aad Schulten, manager van het FinanceLab bij CRM Partners: “We zien nog te vaak dat verzekeraars vasthouden aan oude technieken en processen. Nu is het moment om daar verandering in te brengen en volledig de focus te leggen op de klantbehoeften. Dit vergt een hervorming van de klantrelatie op digitaal en menselijk vlak. Alleen door het breed uitdragen van Customer Engagement en het hebben van klantobsessie, kom je tot een trouwe fanbase. Deze verzekeraars zullen met kop en schouders boven concurrenten uitsteken en gaan een rooskleurige toekomst tegemoet.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.