nieuws

Fintech laat consument koud

Archief 3200

In weerwil van de populariteit onder financieel dienstverleners laat fintech de consument volstrekt koud. Dat concludeert IT-dienstverlener CGI Group op basis van onderzoek onder bijna 1.700 consumenten in Noord-Amerika, Europa, Australië en Singapore. Consumenten maken zich vooral druk om de veiligheid van alle nieuwe digitale en online toepassingen.

Fintech laat consument koud

CGI analyseerde de berichtgeving op Twitter en Facebook en vroeg consumenten wat ze vinden van fintech en welke diensten zijn belangrijk vinden. Zaken als online veiligheid (78%), persoonlijk financieel management (61%) en mobiele betalingen (51%) worden in belangrijke mate als waardevol gezien. Voor alternatieve kredietscores, robo advice en marktplaatslenen -paradepaardjes in fintechland- werden de ondervraagde consumenten een stuk minder warm.

Vernieuwing wordt hoofdzakelijk omarmd als deze wordt aangeboden door vertrouwde aanbieders. De grootste zorgen van consumenten bij nieuwe financiële producten en diensten hebben betrekking op de veiligheid. Datadiefstal, identiteitsfraude, oplichting en cyberaanvallen zijn volgens consumenten de voornaamste risico’s.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.