nieuws

Verzekeringskaarten vallen in de smaak bij consument

Archief

In iets meer dan een maand tijd hebben consumenten al bijna 2.000 keer een zogeheten Verzekeringskaart geraadpleegd. Op de door het Verbond van Verzekeraars ontwikkelde kaarten kun je in één oogopslag zien wat bij je verzekering wel en niet gedekt is. Eind dit jaar moeten alle verzekeraars de kaarten op hun website aanbieden.

Verzekeringskaarten vallen in de smaak bij consument

De afgelopen weken hebben twaalf verzekeraars, waaronder Aegon, Allianz, Ardenta, DAS, Leidsche Verzekeringen, ZLM en NH1816 de eerste 43 kaarten online gezet. In totaal staan er 175 klaar bij de leden van het Verbond. Het format van de kaarten is nu voor 15 verzekeringen beschikbaar, in de loop van dit jaar wordt dat aantal met 20 uitgebreid.

Zelfregulering
De Verzekeringskaarten zijn een initiatief van de sector. Uit onderzoek bleek dat 89 procent van de consumenten snel wil kunnen vinden wat onder de dekking valt. 85 procent verlangt helder taalgebruik. Daarop is in de zelfregulering van het Verbond opgenomen dat voor alle gangbare verzekeringsproducten strikte regels gaan gelden voor het weergeven van de belangrijkste eigenschappen van een polis.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.