nieuws

CFD trekt forse kritiek op Mijn Aegon in

Archief

Van  onzichtbaarheid van het intermediair is op het webportaal Mijn Aegon geen sprake. Tot die conclusie komt de Commissie Financiële Dienstverlening (CFD) na een “constructieve dialoog met de verzekeraar”. Ruim een maand geleden betoogde CFD nog dat Aegon met haar webportaal de adviseur buiten spel zette. Deze zou niet voldoende zichtbaar zijn. 

CFD trekt forse kritiek op Mijn Aegon in

Per 1 januari 2016 zijn alle Aegon-producten online in te zien via ‘Mijn Aegon’. “Een op zichzelf goede stap”, zo stelde CFD in een eerste instantie. “Maar”, zo luidt de conclusie van de brancheorganisatie, “in ‘Mijn Aegon’ is het intermediair zo goed als onzichtbaar”. Dit zou tot verwarring en ontevredenheid leiden bij consumenten.

Dialoog
Aegon kon zich niet herkennen in deze kritiek en nodigde CFD uit om met elkaar de dialoog aan te gaan, waarna op  1 februari een gesprek plaatsvond op het hoofdkantoor van Aegon in Den Haag. CFD: “In het gesprek heeft Aegon ons getoond hoe de zichtbaarheid van het intermediair op dit moment is geregeld. Met elkaar hebben we geconstateerd dat van onzichtbaarheid van het intermediair geen sprake is. Wel kan de zichtbaarheid nog veel meer geoptimaliseerd worden. Het voornemen van Aegon is om op korte termijn al een aantal verbeteringen door te voeren. Hierdoor wordt de adviseur direct op de overzichtspagina per product zichtbaar.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.