nieuws

Britse levensverzekeraars gaan direct

Archief

Levensverzekeraars in het Verenigd Koninkrijk leggen dit jaar het accent op het directe kanaal, meldt nieuwssite Life Insurance International op basis van eigen onderzoek. Online dienstverlening en nieuwe technologie staan bovenaan de agenda.

Britse levensverzekeraars gaan direct

Volgens David Wells van de in levensverzekeringen gespecialiseerde online bemiddelaar Beagle Street loopt de levensector achter bij andere verzekeringsbranches op het gebied van online dienstverlening. “De consument vraagt om betere informatie en online adviestools om beter te kunnen bepalen welke dekking hij nodig heeft en een product te kunnen sluiten.”
Door rechtstreeks de klant te benaderen, hopen levenmaatschappijen de lage conversiegraad te verbeteren, zegt Paul Yates van het in verzekeringen gespecialiseerde ICT-bedrijf iPipeline. Zijn collega Guy Williams van Liss Systems denkt dat het rechtstreeks aanbieden van levensverzekeringen meer maatwerk mogelijk maakt. “Er is al technologie om openbare data te combineren met interactieve software om klanten meer op de persoon toegesneden aanbiedingen te kunnen doen.” Marketingdirecteur Steve Casey van AIG Life verwacht dat aanbieders zich bovendien meer en meer gaan richten op senioren als nog onontgonnen markt.
Ook aanbieders van lastenverzekeringen zoeken in toenemende mate het directe kanaal op, aldus Life Insurance International.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.