nieuws

Ditzo meest klantvriendelijke verzekeraar

Archief

Ditzo (onderdeel ASR) heeft gisteren de CCDNA Award voor meest klantvriendelijke verzekeraar gewonnen. Het liet Centraal Beheer Achmea en Univé achter zich. Ditzo sleepte in 2012 en 2013

Ditzo meest klantvriendelijke verzekeraar

deze award ook al  in de wacht.

De Awards, uitgereikt in 11 categorieën, werden bepaald op basis van een uitgebreid onderzoek door DVJ Insights onder 11.000 klanten van 96 bedrijven. Belangrijkste uitkomst is dat klanten het persoonlijk contact met de medewerkers veel belangrijker vinden dan tot nu toe werd aangenomen.

Uit het onderzoek kwam voor het onderdeel verzekeraars naar voren dat ze niet hoog scoren op het onderdeel positieve associatie en ook de laatste ervaring in het contact met een verzekeraar is zelden positief. Dat neemt niet weg dat Ditzo op het onderdeel ‘Advocacy’ (aanbevelen bij anderen) 6% beter scoorde dan het gemiddelde. Op het onderdeel positieve associatie scoorde het 30% beter en op positieve ervaring zelfs 39% beter dan het gemiddelde. Jeroen Swiers, die namens Ditzo de prijs in ontvangst nam, was er blij mee. “We hebben een stevige basis neergelegd en moeten nu doorbouwen op het klantenthousiasme.”

Bij de banken was Triodos Bank de meest klantvriendelijke bank. Het liet ASN Bank en ING Bank achter zich. Opvallend was dat dit jaar Rabobank niet genomineerd was voor de CCDNA Awards.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.