nieuws

Sherlock levert zes inzendingen op

Archief

Het project Sherlock, waarmee het Verbond van Verzekeraars de afgelopen vier maanden naar vernieuwende initiatieven in de verzekeringsbranche zocht, heeft “een aantal leuke inzendingen opgeleverd”: zes in totaal. “Bij verzekeraars is een zekere bescheidenheid te bespeuren”, constateert het Verbond.

Sherlock levert zes inzendingen op

Vorige week vestigde Jan Driessen in een blog op am:web de aandacht op Sherlock, waar toen nog maar één initiatief te bewonderen viel. Maar de animo voor het project, dat tot en met vandaag loopt, is – al dan niet door last minute-inzendingen – groter, zegt het Verbond: “Project Sherlock heeft veel positieve reacties gehad, een aantal leuke inzendingen opgeleverd en het was een aanleiding om met elkaar in gesprek te gaan over vernieuwing. Bij verzekeraars is namelijk een zekere bescheidenheid te bespeuren: zij vonden hun initiatieven vaak niet spectaculair genoeg of niet uniek genoeg. Op zich een goede houding: we zien de klant centraal stellen als iets vanzelfsprekends en blijven onszelf prikkelen om te vernieuwen.”

NN aan kop
De zes initiatieven op www.projectsherlock.nl zijn van Allianz (Opstartcoach), Interpolis (Raad van de kinderen), Nationale-Nederlanden (care-netwerk), Europeesche, Arag (klant aan de vergadertafel), Reaal (helder taalgebruik). Het Verbond heeft er zelf nog het voorbeeld aan toegevoegd van zijn site VanAtotZekerheid.nl. Bezoekers kunnen stemmen op hun favoriete initiatief; voorlopig gaat NN aan de leiding.
Wat er nu verder met Project Sherlock gebeurt, is nog niet duidelijk. “Project Sherlock blijft bestaan. In iets andere vorm. Wat die vorm precies is, zal een van de onderwerpen van gesprek zijn op de bijeenkomst Jonge verzekeraars op 4 maart 2015”, aldus het Verbond.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.