nieuws

Eerste KKV-keurmerk voor niet-verzekeraar

Archief

Backofficebedrijf Ensupport, dochter van serviceprovider Nedasco (Aegon), heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ontvangen. Het is het eerste keurmerk voor een partij die zelf geen verzekeraar is. Tegelijk is het KKV-keurmerk uitgereikt aan Befine (onderdeel van Ensupport), een online portal waar consumenten verzekeringen kunnen vergelijken en sluiten.

Eerste KKV-keurmerk voor niet-verzekeraar

“Het is goed om te zien dat ook serviceproviders en volmachten het Keurmerk aanvragen; dat draagt bij aan meer klantgerichtheid in de verzekeringsbranche”, zegt Ron van Kesteren, directeur van de Stichting Toetsing Verzekeraars. De servicegerichtheid is bij Ensupport en Befine op dezelfde manier getoetst als bij verzekeraars. Adviseurs kunnen aan Ensupport sinds begin vorig jaar hun volledige portefeuille, met bijbehorende backoffice- en midofficewerkzaamheden, uitbesteden. Op Befine.nl kunnen online schadeverzekeringen worden gesloten; voor advies over hypotheken worden bezoekers doorgestuurd naar een adviseur in de buurt. Befine heeft een eigen Facebookpagina. Daarop valt te lezen: “Befine is niet gebonden aan een verzekeringsmaatschappij, daarom ben je altijd verzekerd van een onafhankelijk advies.”
Er zijn in totaal 42 keurmerkhouders; per 1 januari heeft Proteq het KKV-keurmerk ingeleverd omdat de maatschappij met de labels Proteq, Proteq Dier & Zorg en Zelf.nl liever op klanttevredenheidsscores wil sturen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.