nieuws

Loden Leeuwen gaan dit jaar naar verzekeringsmerken

Archief

Radar maakte vanavond bekend wie de Loden Leeuw 2014 heeft gewonnen. De verzekeringsmerken Allsecur en HoyHoy haalden de prijzen voor de meest irritante reclame van het afgelopen jaar binnen.

Loden Leeuwen gaan dit jaar naar verzekeringsmerken

Er werden door het Nederlandse publiek meer dan 100.000 stemmen uitgebracht voor de Loden Leeuw 2014. HoyHoy.nl had de meest irritante commercial, de gebroeders Coronel, die voor Allsecur optreden, werden tot meest irritante BN’ers in een reclame gekozen.

Tim en Tom Coronel worden vooral irritant gevonden vanwege de respectloze wijze waarop ze een bibliotheek binnenscheuren in hun auto, voor autoverzekeraar Allsecur. Met 38% van de stemmen won de tweeling ruim van Roy Donders, die voor Jumbo zijn juichpak bekend maakte. Hij kreeg 23% van de stemmen.

Eerder dit jaar werd Allsecur ook door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt voor een commercial met de broertjes Coronel.

In de reclame van vergelijkingssite HoyHoy.nl, die de Loden Leeuw won, hangt een luiaard aan het plafond van een ziekenhuis. Kijkers vallen over het feit dat zorgconsumenten worden vergeleken met luiaards die uit zijn op zinloze cosmetische ingrepen zoals nagelverlenging en vachttransplantatie.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.