nieuws

‘Zorgverzekeraars misbruiken premiegeld voor werven nieuwe klanten’

Archief

Zorgverzekeraars gebruiken premiegeld van hun verzekerden om nieuwe klanten te werven: overstappers worden beloond met een fikse korting of een fraai cadeau. En daar is het geld niet voor bedoeld, zegt Wim Groot, hoogleraar gezondheidseconomie, vandaag in De Telegraaf.

‘Zorgverzekeraars misbruiken premiegeld voor werven nieuwe klanten’

“Dit is niet waarvoor premiegeld is bedoeld. Zorgverzekeraars kunnen het beter teruggeven aan hun klanten.” Aldus Wim Groot, hoogleraar gezondheidseconomie aan de Universiteit van Maastricht.

“Overstappers, een groep die door zorgverzekeraars zelf als ’ontrouw’ wordt bestempeld omdat ze zich laten verleiden door cadeaus, profiteren. Klanten die wel trouw zijn aan hun zorgverzekeraar hebben het nakijken.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.