nieuws

Zilveren Kruis maakt fout met klantgegevens

Archief

Zilveren Kruis Achmea heeft per abuis klanten een mail gestuurd met daarin de gegevens van een andere verzekerde. Dat heeft de zorgverzekeraar maandagavond laten weten. Het gaat om een enquête onder klanten over hun behandeling in een ziekenhuis. De mails zijn op 28 oktober verstuurd.

Zilveren Kruis maakt fout met klantgegevens

Volgens Zilveren Kruis is de oorzaak een fout in een bestand met daarin de gegevens van ruim 2600 klanten. In het bestand waren emailadressen en persoonsgegevens verkeerd gekoppeld. Het gaat om initialen en achternaam, de naam en afdeling van het ziekenhuis waar iemand werd behandeld en in welke periode de klant daar was. Volgens Zilveren Kruis werd er niet vermeld waarvoor iemand was behandeld.

Fout
De verkeerde koppeling is ontstaan door een menselijke fout, zo geeft de zorgverzekeraar toe. “Bij het omzetten van het bestand zijn de mailadressen allemaal een regel naar beneden verschoven”, zegt een woordvoerster van Achmea, waar Zilveren Kruis onder valt, tegen het ANP.

Actie
De zorgverzekeraar betreurt het incident en heeft kort na de mailing actie ondernomen. “We hebben de betrokkenen gemaild, brieven gestuurd en gebeld”, zegt de woordvoerster.

De verzekerden reageerden wisselend. ”Heel vervelend, maar ik snap het wel”, zeiden verschillende klanten van Zilveren Kruis volgens de woordvoerster. “Anderen balen, net als wij, als een stekker.”

(ANP)

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.