nieuws

NN roept verbazing op met advertentie

Archief

Vanochtend had NN amper genoeg aan een hele pagina in het FD om uit te leggen dat pensioenen belangrijk zijn en pensioencommunicatie helder moet zijn. De advertentie riep nogal wat reacties op van mensen die zich verbaasden over de presentatie van de informatie.

NN roept verbazing op met advertentie

De advertentie past in het kader van het pension summit event, laat Bas Kuik van NN weten. En hij is gericht op beslissers. Er ontstond op de sociale media enige hilariteit omdat NN beweert dat pensioencommunicatie de ontvanger niet onder informatie moet bedelven, maar in de advertentie zelf heel veel informatie propt in een redelijk klein letterformaat. De tekst is buitengewoon lang en vraagt nogal wat van de lezer.

En dat terwijl NN beweert dat “alleen een échte dialoog het pensioenbewustzijn kan vergroten”, aldus Arthur van der Wal, directeur Pensioen van Nationale-Nederlanden in de advertentietekst. “Communicatie over pensioen is niet nice-to-have, maar een cruciale voorwaarde om de juiste keuzes over onze eigen financiële toekomst te maken.”

Op twitter schreef Antoinette Kalkman: “We blijven het moeilijk maken in de branche. Terwijl het heel simpel is. Een hypotheek is een lening voor een huis. Pensioen is salaris voor als je gestopt bent met werken.”

De advertentie staat hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.