nieuws

Aegon heft afdeling interne communicatie op

Archief

Aegon heeft de interne communicatie als aparte discipline opgeheven. Dat blijkt uit een stuk op de site E2E, waarin commmunicatiemanager Debora de Laaf van Aegon Nederland (foto) uitleg geeft.

Aegon heft afdeling interne communicatie op

Het communicatievak is de afgelopen jaren enorm veranderd, schrijft De Laaf. “Communicatie is overal en van iedereen, 24 uur per dag via veel kanalen en media. Klanten verwachten van Aegon dat wij constant en overal met hen communiceren. Dat maakt de rol van communicatie, en vooral van interne communicatie, bijzonder complex en uitdagend. We hebben daarom de disciplines in- en externe communicatie opgeheven. De afdeling Communicatie werkt nu vanuit een meer geïntegreerd model. Naast specialistische functies zoals woordvoering, tekstschrijvers en eventmanagers werken we met communicatie professionals die managers en medewerkers van Aegon via coaching, advisering en facilitering helpen bij hun communicatie.”

Iedereen communiceert
De onderlinge interactie vindt Aegon nog altijd zeer relevant. De Laaf: “Medewerkers zijn belangrijke communicatoren. Niet alleen intern, maar ook naar onze klanten toe. Het verschil daartussen vervaagt. Wij stimuleren daarom dat medewerkers ook extern communiceren. Belangrijk daarbij is dat je een consistent verhaal vertelt, alles moet kloppen. Je kunt geen harde grenzen meer trekken want iedereen communiceert: bezoekers aan onze kantoren, mensen die ons bellen en brieven ontvangen.”

Sneller
Aegon wil door deze manier van werken een sneller bedrijf worden. “Klantgericht, effectief, op basis van in- en externe samenwerking. Klanten geven veelal bijzonder goede feedback. Het is belangrijk dat te ontvangen, bij te houden, te verrijken en op te volgen.”

Reageer op dit artikel