nieuws

‘NN wil dat horeca-ondernemers overstappen naar andere adviseur’

Archief

NN heeft voor kwaad bloed gezorgd bij tal van verzekeringsadviseurs die de WGA-producten van NN verkopen aan horeca-ondernemers. NN heeft de adviseurs in een brief laten weten dat Koninklijke Horeca Nederland een nieuwe lead adviseur heeft gekozen die de klanten van de adviseurs gaat benaderen om over te stappen met hun WGA-pakket. NN probeert de zaak te sussen en spreekt van “een misverstand”.

‘NN wil dat horeca-ondernemers overstappen naar andere adviseur’

André Cremers van Regron Assurantiën in Zoetermeer kreeg de brief van NN en is woedend. In de brief staat dat Horeca Nederland een nieuwe lead adviseur heeft gekozen. De NN-brief bevat de boodschap dat de horeca-klanten van de adviseurs door KHN Verzekeringen benaderd worden om hun pakket over te brengen.

Nadrukkelijke wens
NN schrijft in de brief: “Het is de nadrukkelijke wens van Koninklijke Horeca Nederland om een lead adviseur aan te stellen op alle verzekeringen. De lead adviseur mag van Koninklijke Horeca Nederland al haar leden benaderen en doet dit onder de naam KHN Verzekeringen. De adviseur achter KHN Verzekeringen is Schouten Zekerheid. Zij zijn daarmee lead adviseur op de mantelovereenkomst Ziekengeld-, WGA EBD en WGA Hiaat-verzekeringen.”

Merkwaardig
Cremers van Regron zegt: “Dit is hoogst merkwaardig. Het zijn wel mijn klanten. En nu zegt NN dat mijn klanten benaderd gaan worden met het voorstel om naar een andere adviseur over te stappen. Het lijkt wel dat NN wil dat horeca-ondernemers overstappen naar een  andere adviseur. Het is voor mij een vrij behoorlijk premie-inkomen, maar of het nu veel of weinig is, het deugt principieel gewoon niet. Het is geen manier om met elkaar om te gaan.”

Des duivels
Bij de brief van NN aan Cremers zit een overzicht van de klanten die onder de Horeca Nederland-deal vallen en dus benaderd zullen worden door KHN Verzekeringen. Cremers: “De klanten mogen wel bij mij blijven als ze dat willen, maar hen wordt nu wel een nadrukkelijk alternatief geboden.”

Cremers zegt dat hij protest bij NN aantekent tegen deze gang van zaken. Hij heeft ook al contact gehad met andere adviseurs die ‘des duivels’ zijn.

Update:

NN laat desgevraagd weten dat het “een misverstand is”.  Woordvoerder Bas Kuik van NN zegt dat de brief gelezen is zoals hij niet bedoeld is. Kuik: “De wens om een lead adviseur aan te wijzen is een zaak van Koninklijke Horeca Nederland. Niet van ons. Wij hebben daar geen rol in gespeeld. We wilden naar onze adviseurs alleen duidelijkheid verschaffen met die brief. Onze boodschap aan verontruste adviseurs is dat hun horeca-klanten gewoon voor hen kunnen blijven kiezen.”

Op verschillende fora werd ook gesuggereerd dat NN data met de nieuwe lead adviseur heeft uitgewisseld, maar ook dat ontkent Kuik ten stelligste: “Dat is echt niet aan de orde. Dat hebben we niet gedaan en zullen we ook nooit doen.”

Hij zegt dat NN druk doende is om het hele verhaal nog eens duidelijk uit te leggen aan verontruste adviseurs.

Hier staat de brief die adviseurs van NN kregen.

Reageer op dit artikel