nieuws

Financiële branche vindt tijdwinst belangrijker dan klantbelang

Archief

Professionals uit de financiële branche zien tijdwinst als een belangrijker voordeel van online contact dan het verbeteren van het klantbelang. Dit blijkt uit onderzoek onder 500 professionals uit de bankenwereld, verzekerings-, hypotheken en pensioenbranche.

Financiële branche vindt tijdwinst belangrijker dan klantbelang

43% van de respondenten wijst tijdswinst aan als belangrijkste voordeel van online contact met de klant. De mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken komt op de tweede plek (15%) en het feit dat klanten online samenwerken als positief ervaren, staat op drie (14%). Het onderzoek is in opdracht van Hyarchis, aanbieder van Enterprise Content Management en online oplossingen, uitgevoerd door Markeffect.

Opvallend
De resultaten zijn opvallend, melden de onderzoekers, aangezien online werken juist kan bijdragen aan een betere klantervaring. De loyaliteit van een consument wordt immers deels bepaald door de interactie via de verschillende kanalen.

Succesvol
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: “Het centraal stellen van de klant is belangrijker dan ooit te voren, voor bedrijven in het algemeen maar voor de financiële sector in het bijzonder. Klanten willen meer transparantie en willen effectief kunnen samenwerken met bijvoorbeeld hun hypotheekverstrekker. Kortom, ze willen het gevoel krijgen dat zij onderdeel zijn van het proces en daar ook invloed op kunnen uitoefenen. Alleen organisaties die zich het beste aanpassen aan deze snel veranderende wereld, zijn verzekerd van een succesvol bestaan. Organisaties die dat niet doen lopen het risico hun klanten te verliezen.”

Reageer op dit artikel