nieuws

NN krijgt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Archief

De Stichting Toetsing Verzekeraars heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren toegekend aan Nationale-Nederlanden. Sander Kernkamp, ceo Schade & Inkomen van NN: “Wij zien het Keurmerk als een soort rijbewijs.“

NN krijgt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Kernkamp: “Het Keurmerk is een erkenning voor onze huidige dienstverlening, maar we gaan verder: We blijven continu de service aan onze klanten verbeteren.”

Een verzekeraar met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, voldoet volgens NN aan de volgende criteria:

· geeft begrijpelijke en onafhankelijke informatie;

· reageert binnen de afgesproken termijn;

· neemt snel de telefoon op;

· gebruikt klanttevredenheidsonderzoek voor verbetering van zijn dienstverlening;

· heeft een kwaliteitsbeleid waarin het klantbelang centraal staat.

Op de vraag of dat vandaag de dag niet van iedere professionele verzekeraar verwacht mag worden, geeft directeur Ron van Kesteren van de Stichting Toetsing Verzekeraars als antwoord: “Ja, het is logisch dat je dat van een fatsoenlijke verzekeraar mag verwachten , maar vorig jaar hebben we 17 verzekeraars opnieuw bekeken en 11 kwamen niet door de test. Ze moesten op herexamen.”

Van Kesteren wijst er op dat verzekeraars op 17 normen worden beoordeeld die min of meer op drie zaken terug zijn te voeren. Begrijpt de consument de producten en de informatie? Zijn de producten geschikt voor de klanten? En is de dienstverlening excellent?

Er zijn nu 46 verzekeraars die het keurmerk hebben. En dat is volgens Van Kesteren 60 tot 65% van het premievolume in Nederland. Ze krijgen een audit bij het begin, dan na een jaar weer en vervolgens worden ze om het jaar getoetst. Het keurmerk bestaat sinds 2010 en is opgericht in het kader van het programma Verzekeraars Vernieuwen van het Verbond van Verzekeraars.

Reageer op dit artikel