nieuws

Frits Toorians: ‘Wij helpen de tussenpersoon graag, als het gaat om letselschade’

Archief

De letselschadespecialisten van de in heel Nederland opererende PALS groep werken graag samen met assurantietussenpersonen. "Dat zijn namelijk niet alleen echte professionals, ze spannen zich net als wij ook tot het uiterste in om voor hun cliënt het allerbeste resultaat te behalen", zegt Frits Toorians, al tien jaar letselschadespecialist bij de Tilburgse vestiging van de PALS groep. Dit gerenommeerde en ook grootste letselschadebureau in Nederland behartigt al meer dan zestig jaar de belangen van mensen die door toedoen van een ander letselschade hebben opgelopen.

Frits Toorians: ‘Wij helpen de tussenpersoon graag, als het gaat om letselschade’

Frits TooriansHet werkterrein van assurantietussenpersonen is natuurlijk breed. "De tussenpersoon heeft te maken met brandschades, de gevolgen van diefstal, schades aan auto’s, levensverzekeringen, noem maar op", zegt Toorians, "maar hij kan onmogelijk overal inhoudelijk specialist in zijn. Dus maakt hij gebruik van externe expertise. Ook mensen met letselschade, bijvoorbeeld door een verkeersongeluk of een ongeval op het werk, melden zich bij hun tussenpersoon, hun huisadviseur. En juist in die gevallen zijn wij vanwege onze specifieke kennis, betrokkenheid en ervaring voor die tussenpersoon – en dus voor diens cliënt- van meerwaarde. We komen direct en doelgericht in actie en kennen de wereld van de letselschade als onze broekzak. Er gaat dus geen onnodige tijd verloren; de klant heeft al genoeg aan zijn hoofd en zit daar echt niet op te wachten."
Omdat tussenpersonen in de meeste gevallen een directe, persoonlijke en vaak ook lange relatie met hun cliënten hebben, is het voor hen van het grootste belang er zeker van te zijn dat de PALS groep de klant net zo goed behandelt als zij dat zelf doen. "De tussenpersoon geeft ons zijn vertrouwen en dat beschamen we niet", aldus Toorians. "In nauw overleg met hem gaan we aan de slag en desgewenst gaan we ook bij de cliënt op bezoek. Samen met de tussenpersoon, als hij dat wil. Want de klant is en blijft natuurlijk wel zijn klant."
 

Specialist

Of mensen die met letselschade bij de tussenpersoon komen nu wel of geen rechtsbijstandsverzekering hebben, vanwege de specialistische kennis van de PALS groep kunnen ze prima bij Toorians en zijn collega’s terecht. Wat de cliënten namelijk in elk geval willen, is dat alles op alles wordt gezet om een schadeclaim gehonoreerd te krijgen. "Kijk, een tussenpersoon doet ook in autoverzekeringen, maar heeft een externe specialist nodig om te beoordelen of een auto al dan niet total loss is", legt Toorians uit. "En bij letselschade zijn wij die specialist. Samen met de tussenpersoon gaan we voor de cliënt aan het werk en natuurlijk houden we zowel de klant als de tussenpersoon zorgvuldig op de hoogte van de voortgang."
Met name bij de cliënten is er nog weleens onduidelijkheid over de kosten en ook de tussenpersoon moet er zeker van zijn, dat zijn klant niet tegen onnodige kosten oploopt. Toorians is daarover helder. "Onze dienstverlening is voor zowel de klant als voor de tussenpersoon kosteloos", benadrukt hij. "Wij verhalen onze kosten bij erkende aansprakelijkheid namelijk op de tegenpartij."
 

Persoonlijk en dichtbij

Doordat de PALS groep vestigingen door heel Nederland heeft, gebeurt de dienstverlening van letselschadespecialisten als Frits Toorians altijd dichtbij. "We kennen de omgeving, kunnen de omstandigheden rond een letselschadegeval ter plekke bekijken en beoordelen. En we kennen de tussenpersonen persoonlijk, werken vaak al jaren met ze samen en hebben daardoor een vertrouwensband", zegt hij. "Een tussenpersoon heeft door de jaren heen ervaren, dat hij op ons kan rekenen. En wij helpen die tussenpersoon graag, als het gaat om letselschade. Natuurlijk is ons er veel aan gelegen die samenwerking te houden zoals die is, namelijk: goed. Van beide kanten brengen we in een letselschadetraject transparantie, deskundigheid én persoonlijke zorg in."
 
Van die gezamenlijke kwalitatief hoogwaardige dienstverlening profiteert op de eerste plaats de cliënt. "Maar een door ons gevoerd en succesvol verlopen traject is ook in het voordeel van de tussenpersoon", benadrukt Toorians. "Want als wij ons werk goed doen, straalt dat af op het bedrijf van de tussenpersoon en op het beeld dat de cliënt heeft van zijn dienstverlening. Want uiteindelijk is de klant goed geholpen; in eerste en laatste instantie door zijn eigen tussenpersoon!" 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.