nieuws

Internetbank Knab heeft moeite om consument te laten wisselen van bank

Archief

Knab-oprichter René Frijters is een jaar na oprichting nog hard aan het werk om de consument te overtuigen over te stappen naar Knab. Het opzetten van zijn internetbank loopt stroever dan hij had verwacht. Het overtuigen van de consument is de grootste hobbel.

Internetbank Knab heeft moeite om consument te laten wisselen van bank

Op papier lijkt het succes van Knab verzekerd. Een nieuwe bank in een tijd dat het traditionele bankbedrijf zware kritiek te verduren krijgt, klantgericht en met een doorzichtig businessmodel. Met tools en onlineoplossingen die niet alleen kosten besparen, maar de consument ook in staat stellen grip te krijgen op zijn financiële situatie.
Voor de meeste Nederlanders is het veranderen van bank eerder uitzondering dan gewoonte. Het doel van 30.000 aangesloten klanten heeft Frijters dus nog niet gehaald. Hoeveel klanten wel zijn aangesloten wil hij niet vertellen.
Inmiddels wordt er flink aan het concept gesleuteld. Het aantal keuzes is inmiddels uitgebreid en ook de doelgroep is verbreed.
(FD, pag. 15)

Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:
Meer zekerheid bedrijfspensioen EU
(Telegraaf, pag. 25)
Pensioenakkoord met oppositie ver weg
(Volkskrant, pag. 4)
Klantenman vertrekt bij Zwitserleven
(FD, pag. 12)
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.