nieuws

Lokbudget verzekeraars enorm

Archief

Zorgverzekeraars geven een fortuin uit om klanten te lokken. Alleen vorig jaar al spendeerden ze 541 miljoen euro aan het werven van klanten. Dat komt neer op een bedrag van 571 euro per premiebetalende verzekerde.

Lokbudget verzekeraars enorm

In de Telegraaf staat dat onderzoek is gedaan naar de kosten die zorgverzekeraars maken om nieuwe klanten te krijgen en hoeveel mensen daadwerkelijk overstappen. In het onderzoek is onder meer gebruikgemaakt van informatie van De Nederlandsche Bank, jaarverslagen van zorgverzekeraars, de Marktscan Zorgverzekeringsmarkt 2013 van de Nederlandse Zorgautoriteit..
Uit de cijfers blijkt dat CZ de kroon spant met 183 miljoen euro aan de kosten die gemaakt worden om klanten te werven. Dat is inclusief reclamekosten. Achmea gaf 145 miljoen uit. VGZ volgt met 115 miljoen euro. Menzis geeft het minste uit van de vier grote zorgverzekeraars in ons land: deze zorgverzekeraar blijft steken op 42 miljoen euro.
(Telegraaf, pag. 6)
 
Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:
NZa: zorgprijs moet omlaag. Ook norminkomen onder de loep
(Telegraaf, pag. 27)
Kabinet loopt om de hete brij van pensioenen heen
(FD, pag. 11)
‘Bij een lager pensioen is lagere premie terecht’
(FD, pag. 1)
‘Bij ABP heeft lagere opbouw al tot lagere premie geleid’
(FD, pag. 3)

Reageer op dit artikel