nieuws

Klant verzekert zich minder

Archief

Door de forse verhoging van de assurantiebelasting (van 9,7 naar 21 procent) begin dit jaar zijn consumenten meer risico’s gaan nemen. Uit onderzoek van ING blijkt dat consumenten verzekeringen opzeggen, goedkopere nemen of kiezen voor een lagere dekking.

Klant verzekert zich minder

Voor twee op elke tien huishoudens is de verhoging van de assurantiebelasting de afgelopen drie maanden aanleiding geweest de eigen verzekeringsportefeuille kritisch onder de loep te nemen of het heel binnenkort te doen. Dit staat in een vandaag verschijnend onderzoek van het ING Economisch bureau.
De belastingstijging heeft consumenten ertoe gebracht om verzekeringen op te zeggen of op zoek te gaan naar goedkopere verzekeringen. Ook schrappen consumenten de dubbele dekking. Econoom Marten van Garderen, verantwoordelijk voor het onderzoek, vindt het logisch om bij een prijsverhoging op zoek te gaan naar een goedkopere verzekering maar hij waarschuwt wel voor de kleine lettertjes. “Gratis bestaat niet dus verzeker je ervan dat je bij een goedkopere verzekering ook waar krijgt voor je geld.”
(AD, pag. 19)
 
 

Reageer op dit artikel