nieuws

‘Een groot deel heeft alleen maar interesse in de eindprijs’

Archief

Wie: BeneVia

Waar: Heinenoord

Sinds: 1959

Medewerkers: 30 fte

Relaties: 30.000

Doorlopende provisie: € 3,3 mln

 

BeneVia is in 1959 opgericht door Teun van den Berg, die de polissen overnam van zijn vader Arie. ‘Opa Arie’ was schilder in Heinoord en toen in die tijd de huizen grotere ramen kregen, ging hij voor zijn klanten glasverzekeringen sluiten en streek zo elk jaar de provisie op. In de loop der jaren is het eenmanskantoor door allerlei overnames uitgegroeid tot een bedrijf dat inmiddels tot de top 50 van assurantiebedrijven van ons land behoort. Sinds 1994 heeft BeneVia een zusterbedrijf, Heinenoord Assuradeuren, waarin 21 volmachten zijn ondergebracht. Heinenoord is geen huisvolmacht, maar een serviceprovider waar ook andere kantoren hun polissen in onderbrengen. ?De directie van BeneVia bestaat uit kleinzoon Arie van den Berg en Sander Groenendijk. Sinds 2009 is Sander Groenendijk medeaandeelhouder in BeneVia Verzekeringen.

 

 

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

Eigenlijk doen we met alle in Nederland gevestigde verzekeraars zaken.

 

Lid van Adfiz of een andere organisatie binnen het intermediair?

We zijn lid van Adfiz en met Heinenoord zijn we lid van de NVGA. Tevens maken we onderdeel uit van de Noordeloos Groep.

 

Wat zijn de adviesterreinen?

We zijn als intermediair een echte generalist, zonder echte specialisatie.

 

Welke rol speelt internet in de ?bedrijfsvoering?

Internet speelt een steeds grotere rol. In 2004 zijn we begonnen met directverzekerd.nl, een eigen internettussenpersoon waarmee we proberen mee te doen met de grote partijen. Voor BeneVia-klanten is het mogelijk om de polissen via internet te bekijken, muteren en eventuele nieuwe polissen en/of aanvullingen te sluiten.

 

Voornaamste marktgebied?

Ons marktgebied is het Rijnmond-gebied, de Drechtsteden en een klein stukje Brabant.

 

Zijn er plannen om de dienstverlening uit te breiden?

Er zijn geen plannen tot bijzondere uitbreiding van de huidige dienstverle-?ning. Het werkgebied in Brabant zou nog uitbreiding kunnen krijgen.

 

Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?

We zien op de zakelijk markt nog mogelijkheden om te groeien.

 

Wie of wat heeft de branche de meeste schade berokkend?

De introductie van de beleggingsverzekeringen begin jaren negentig. De maatschappijen hadden transparanter moeten zijn over de kostenpercentages, in ieder geval naar ons als tussenpersonen. Dat had een hoop ellende kunnen voorkomen.

 

Wat zijn de plannen voor de toekomst?

Nog meer kwaliteit in dienstverlening leveren. Er voor zorgen dat we een onderscheidende klantbeleving aan onze klanten geven. Klanten moeten het fijn vinden om met BeneVia te communiceren en om klant van ons ?kantoor te zijn.

 

Grootste ergernis in de branche of tijdens het werk?

Het vele werk dat we op dit moment hebben aan levensverzekeringen, mutaties, afkoop et cetera. Het vervelende is dat hier geen of zelfs teruglopende inkomsten tegenover staan.

 

Beloning door de verzekeraar of door de klant?

Zoals het altijd is geweest. De klant betaalt voor onze dienstverlening.

Ik denk dat een groot deel van de consumenten alleen maar interesse heeft in hoeveel zijn eindprijs is en dan is provisie als onderdeel hiervan een prima manier. Als de klant wil weten hoeveel hij voor de dienstverlening betaalt, moet je daar transparant over durven zijn.

 

Al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren factureren?

Ja, als het gaat om leven- en andere complexe producten hebben we daar oplossingen voor.

 

Meest opvallende nieuws tijdens de afgelopen maanden?

ASR die de complete levenbuitendienst ontslaat. Begrijpelijk, maar hoe vertaal je dat naar het intermediair?

 

Wat is het grootste misverstand over de verzekeringsbranche bij de consument?

Dat de dienstverlening van een tussenpersoon gratis is en/of wordt betaald door de verzekeringsmaatschappijen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.