nieuws

‘Vette streep onder woekerpolisaffaire’

Archief

Als het aan Aegons directeur Communicatie Jan Driessen ligt, wordt er niet meer gesproken over de affaire over de hoge kosten van beleggingspolissen. “Die affaire achtervolgt ons nog iedere dag. Ik trek steeds minder het boetekleed aan; de tijd is rijp om er een vette streep onder te zetten.”

‘Vette streep onder woekerpolisaffaire’

Driessen erkent in het blad Verzekerd! van het Verbond van Verzekeraars dat de producten anders verkocht hadden moeten worden en dat er terecht aandacht voor is geweest bij politiek en media. "Ooit zijn die producten in de markt gezet met de beste bedoelingen. Naïef misschien, zeker, maar daar hebben we ook onze verantwoordelijkheid voor genomen. We zijn aan de slag gegaan met best practices van de minister, hebben ruim een miljoen polissen doorgeakkerd, maar op een gegeven moment kom je op een punt dat het geen zin meer heeft te blijven terugkijken."
Driessen hekelt verder het geloof in de branche dat er niets zal veranderen. "Straks biedt Facebook verzekeringen aan, begint Ikea een eigen bank en gaan mensen op Facebook zelf onderlinge verzekeringsconstructies opzetten. De wendbaarheid in onze bedrijfstak moet in die zin echt met een factor twintig omhoog."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.