nieuws

Cardif legt consument onder de loep

Archief

BNP Paribas Cardif probeert via haar nieuwe mediaplatform Generation F. te achterhalen wat er bij consumenten speelt en waar hun interesses liggen. De rol die geld in hun leven speelt, is daarbij een van de centrale thema’s. De verzekeraar wil met behulp van Generation F op een structurele manier nieuwe inzichten opdoen.

Generation F, waarbij de F staat voor Finance, is volledig gebaseerd op nieuwe media. Centrale onderdelen zijn een online platform en de speciale app ‘Cardif Panel’. Consumenten delen via deze weg meningen, ervaringen, foto’s en filmpjes die van toepassing zijn op de ‘klant’ als mens en de relatie met financiële zaken. Hierbij kan gedacht worden aan miskopen, vakantiebestedingen, administratieve blunders, huishoudboekjes, droomwensen en spaardoelen. Het platform is met negen deelnemers kleinschalig van start gegaan. Het is de bedoeling om dit aantal in de loop van de tijd uit te breiden. “We vinden het belangrijk dat de consument binnen onze organisatie een steeds grotere invloed heeft en we zetten een diversiteit aan middelen in om dat te faciliteren”, aldus Kim Derrix, manager Customer Insight.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.