nieuws

Verzekeraars leggen laatste hand aan reparatieregeling

Archief

Wie door toedoen van een verzekeraar financiële schade oploopt, dreigt vanaf 1 januari 2013 dubbel gedupeerd te raken. Niet alleen is de klant geld kwijt omdat de verzekeraar een fout heeft gemaakt, ook de tussenpersoon die hem daarin bijstaat, moet vanaf die datum rechtstreeks door de consument betaald worden. Het Verbond van Verzekeraars zet daarom op dit moment de laatste puntjes op de i voor een reparatieregeling die ook op 1 januari moet ingaan.

Verzekeraars leggen laatste hand aan reparatieregeling

Het Verbond stelt dat het een "klantvriendelijke procedure" wordt die ervoor zorgt dat reparatiekosten niet bij de consument terecht komen. "De consument mag er in ieder geval niet financieel de dupe van worden als de verzekeraar een fout maakt", stelt woordvoerder Geertje Janssen. Details van de regeling zullen later bekend worden gemaakt.

Bij de aankondiging van het provisieverbod dat op 1 januari volgend jaar moet ingaan, heeft minister De Jager (Financiën) aangegeven voorstander te zijn van een zo zuiver mogelijk marktmodel. Dit betekent dat iedere geldstroom van de verzekeraar richting de tussenpersoon verboden is, ook als deze voor zijn klant eventuele fouten van de maatschappij moet oplossen. De Jager heeft de verzekeraars eind vorig jaar al verzocht om een regeling die de consument moet compenseren.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.