nieuws

Theo van Vugt nieuwe hoofdredacteur AM

Archief

Theo van Vugt (50) wordt per 1 oktober de nieuwe hoofdredacteur van de uitgaven die vallen onder het AM-label van Kluwer. Hij voorziet daarmee in de vacature die is ontstaan na het vertrek van Henri Drost. Van Vugt was de afgelopen jaren hoofdredacteur van Adformatie en Tijdschrift voor Marketing.

Theo van Vugt nieuwe hoofdredacteur AM

Onder het AM-label vallen het tweewekelijkse AssurantieMagazine en maandblad AMplus (voorheen Het Verzekeringsblad). Daarnaast maken AMweb.nl, e-zines, events en opleidingen onderdeel uit van het label. De vaktijdschriften en de website hebben het grootste bereik in de financiële dienstverlening.

AM kent een tweekoppige hoofdredactie. Van Vugt zal zich vooral met de redactionele formule en organisatie bezighouden, Michiel Huisman richt zich op business development.

Van Vugt was de afgelopen jaren hoofdredacteur van Adformatie en Tijdschrift voor Marketing, twee titels binnen de Adformatie Groep, die begin april door Kluwer is verkocht aan de Sijthoff Media Groep. Van Vugt: "Ik was na 15 jaar marketing en marketingcommunicatie toe aan een nieuw werkveld. De kans kwam voorbij om een impuls te geven aan het platform voor financiële dienstverleners rond AM. Voor mij een interessant nieuw marktsegment, dat ik graag wil verkennen." Uitgeefmanager Nicole Gorseling: "Met Van Vugt halen we een professionele en ervaren vakjournalist binnen die samen met Michiel Huisman in staat is om het toch al sterke AM-label nieuwe impulsen te geven in een markt die meer dan ooit behoefte heeft aan praktische en vakgerichte content."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.