nieuws

Persoonlijk

Archief

Per 1 juli is Frank Fransen toegetreden tot het directieteam van Monuta als verantwoordelijke voor de nieuwe divisie Marketing & Sales. Binnen deze divisie vallen alle marketing- en salesactiviteiten voor zowel uitvaart als verzekeringen. Fransen is sinds 2008 werkzaam bij Monuta als manager Marketing & Communicatie. Daarnaast is hij betrokken bij de ontwikkeling van het directe distributiekanaal. Eerder was hij onder meer werkzaam in marketing- en salesmanagementfuncties bij Allianz Nederland en De Goudse.

Aart van der Vlist volgt per 1 september Tjeerd Bosklopper op als ‘chief technology officer’ in de directie van Nationale-Nederlanden. Van der Vlist (48) wordt verantwoordelijk voor alle IT-activiteiten, facilitymanagement en ‘sourcing’. Hij is nu als directeur IT verantwoordelijk voor onder meer de splitsing op automatiseringsgebied tussen bank en verzekeraar binnen de ING-groep. Bosklopper (37) gaat vanaf 1 september leiding geven aan het Poolse verzekeringsbedrijf van ING.Organisatieadviesbureau Hay Group heeft met 

Guyot van Meer RBA een nieuwe strategische consultant aangetrokken voor de business-unit Pension & Actuarial Services. Van Meer was de afgelopen jaren werkzaam bij ING/Nationale-Nederlanden, waar hij eerst ervaring opdeed op gebied van institutioneel vermogensbeheer. De laatste jaren heeft hij binnen het pensioenbedrijf van Nationale-Nederlanden diverse commerciële en managementfuncties vervuld.

Jeroen van Riet is bij Euler Hermes benoemd tot commercial director Bonding voor Euler Hermes Nederland. Van Riet heeft jarenlange ervaring op het gebied van salesmanagement in de financiële dienstverlening. Bij Euler Hermes Garanties gaat hij zich met name bezighouden met het uitbouwen van de portefeuille.

 

 

Abelskamp gaat zorgtak Unirobe Meeùs uitbouwen 
Unirobe Meeùs Groep (UMG) heeft Peter Abelskamp benoemd tot directeur Zorg en Inkomen. Hij moet in deze nieuwe functie de zorg- en inkomensactiviteiten voor de zakelijke markt verder gaan versterken. 

Abelskamp (46) is afkomstig van Aon, waar hij al sinds 1988 werkte en diverse managementfuncties heeft vervuld op het gebied van inkomens- en zorgverzekeringen. “Het is mijn ambitie om van UMG het toonaangevende bedrijf te maken op het gebied van Inkomen en Zorg voor het mkb en de grootzakelijke markt. In deze dynamische markt gaan wij werkgevers adviezen en krachtige oplossingen bieden op maat”, belooft hij.

 

Polispark volgt Zwitsers bergdorp 
Het online verzekeringsbedrijf Polispark uit Kollum plakt een foto op de muur van iedereen die het bedrijf op Facebook een ‘like’geeft. De eerste foto’s prijken al op het kantoorpand. 

 

Eigenaar Klaas Jan Stellema baseerde zijn actie op het initiatief van het Zwitserse bergdorpje Obermutten. Iedereen die dat dorp op Facebook een ‘like’ geeft, komt met z’n profiel op het mededelingenbord in het dorp te hangen. Inmiddels hebben wereldwijd meer dan 60 miljoen mensen van het kleine Obermutten gehoord. Met zijn actie hoopt Stellema een goedkoop middel gevonden te hebben waarmee hij kan opboksen tegen de “immense reclamebudgetten van de verzekerreuzen”. Wie naast een ‘like’ ook een offerte bij Polispark aanvraagt voor een autoverzekering, maakt ook nog eens kans op een jaar lang gratis verzekeren. 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.