nieuws

Keurmerkverzekeraars passen websites aan

Archief

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren waarvan de website nog niet voldeed aan de keurmerkeisen hebben hun sites goeddeels aangepast. Van de 30 betrokken verzekeraars voldoen er 26 inmiddels aan de eisen, zo blijkt uit een nacontrole van de Stichting toetsing verzekeraars (Stv). De overige 4 verzekeraars hebben toegezegd alsnog met wijzigingen te komen.

Keurmerkverzekeraars passen websites aan

In mei beoordeelde de Stv de websites van alle 47 keurmerkverzekeraars op onderdelen als de vermelding van de telefonische bereikbaarheid, de klachtenrapportage en de uitkomsten en verbeterpunten naar aanleiding van het klanttevredenheidsonderzoek. Slechts 17  maatschappijen slaagden voor deze ‘test’. “Dat viel ons tegen”, aldus Stv-directeur Ron van Kesteren. “En dat hebben  we ook benadrukt. Verzekeraars hebben goed en snel gereageerd op onze brief.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.