nieuws

Kantoor in Beeld

Archief

Wie: Leningvisie.nl

Waar: Eindhoven

Sinds: 2010

Medewerkers: 10

Relaties: 4.000

Leningvisie.nl is twee jaar geleden opgericht en richt zich op het overnemen en beheren van intermediaire consumptiefkredietportefeuilles. Er zijn inmiddels twintig overnames gedaan en het bedrijf staat volgens oprichters Erik van Haaster – sinds 1989 actief in de financiële dienstverlening – en Linda van Dijk in de top 10 van consumptiefkredietbemiddelaars. Het bedrijf is ook actief op de Belgische kredietmarkt.

 

Met welke aanbieders doen jullie zaken? 

Wij werken intensief samen als het gaat om consumptief krediet met Credit Agricole Consumer Finance, Defam, Santander en Sygma Finance. Op het gebied van betalingsbeschermingsverzekeringen werken wij samen metCardif en Jubilee.

Zijn jullie lid van Adfiz of een andere organisatie binnen het intermediair?

Wij zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Financieringsadviseurs (NVF).

 

Wat zijn de adviesterreinen?

De adviesterreinen zijn consumptief krediet in combinatie met betalingsbeschermingsverzekeringen. Via finanscan.nl wordt naast het klantprofiel nog altijd een financiële scan van de particuliere relatie gemaakt, alvorens tot advies over te gaan. Dit is een zeer uitgebreide scan waardoor passend advies verzekerd is. 

 

Welke rol speelt internet in de ?bedrijfsvoering?

Internet is voor ons een belangrijk kanaal. Naast beheer van bestaande portefeuilles genereren wij zelf leads via internet. Daarnaast proberen wij met behulp van internet onze relaties op de hoogte te houden van ontwikkelingen.

 

Voornaamste marktgebied?

Wij opereren landelijk en richten ons op de modale consument.

 

Zijn er plannen om de dienstverlening uit te breiden?

Onze dienstverlening zit op adviesgebied al boven de norm en daarom hebben wij geen plannen om dit op een of andere manier te wijzigen.

 

Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?

De beste groeimogelijkheden zitten in overnames van portefeuilles. Veel consumenten zitten vast aan hun huidige financiering, omdat zij door de aanzienlijk verscherpte acceptatievoorwaarden van banken niet meer in aanmerking komen voor een lening. Hierdoor is de oversluitmarkt flink ingekrompen en daarnaast is de groei via nieuwe kredieten geslonken. 

 

Wie heeft de branche de meeste schade berokkend?

Zonder enige twijfel DSB Bank.

 

Grootste ergernis in de branche of tijdens het werk?

Grootste ergernis in de branche is de colportagewetgeving die, juist geïnterpreteerd, het nagenoeg onmogelijk maakt particulieren thuis te bezoeken voor consumptief of hypothecair krediet. Het is uitermate lastig om juist te adviseren zonder fysiek contact. Wij hebben dit inmiddels onder controle, maar het vergt enorm veel structuur en tijd om alles te borgen.

 

Plannen voor de toekomst?

De toekomstplannen zijn om door middel van overnames verder te blijven groeien zonder dat onze relaties dat merken aan de dienstverlening.

 

Beloning door de verzekeraar of door de klant?

Als het gaat om consumptief krediet dient volgens ons het intermediair beloond te worden door de aanbieder. Na de invoering van het provisieverbod blijft dit gelukkig zo. In onze ogen is dit in het belang van de consument de ?beste beloningsvorm. Als het gaat om betalingsbeschermingsverzekeringen is alleen directe beloning de juiste vorm volgens onze visie. De nieuwe wetgeving sluit hier prima op aan. Overigens adviseren wij al sinds de oprichting uitsluitend tegen directe betaling.

 

Grootste misverstand over de branche bij de consument? 

Het grootste misverstand is dat excessen verdwenen zijn door de invoering van de recente regelgeving. Wij zien helaas nog steeds ongeoorloofde praktijken. Wel zien wij dat de slagkracht van de AFM enorm is toegenomen en we hebben positieve verwachtingen dat op de lange termijn de branche opgeschoond zal zijn.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.